Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lubuskie kupiło nowe pociągi elektryczne. Od FPS H. Cegielski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Data publikacji:
16-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
16-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Lubuskie kupiło nowe pociągi elektryczne. Od FPS H. Cegielski
wiz. FPS
Województwo lubuskie zawarło właśnie umowę na dostawę sześciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych PLUS, które dostarczy FPS H. Cegielski. To pierwsza umowa producenta na dostawę PLUS-ów tylko w wersji elektrycznej.

Województwo lubuskie podpisało dzisiaj, 16 maja, umowę na zakup fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Region kupił sześć jednostek PLUS, które wyprodukuje FPS H. Cegielski z Poznania. Jest to pierwsza umowa producenta na dostawę “Plusów” w wersji wyłącznie elektrycznej. Wcześniej FPS dostarczyła tylko dwie jednostki i to w wersji dwutrakcyjnej (spalinowo-elektrycznej).

– Jesteśmy w historycznym punkcie rozwoju naszej firmy. FPS to jeden z bardziej udanych przykładów transformacji. Dzięki Agencji Rozwoju Przemysłu przetrwaliśmy trudne chwile i mamy dalsze plany na rozwój – mówi prezes producenta Grzegorz Kucia. – Dwa prototypy już jeżdżą, a teraz przechodzimy do seryjnej produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych. Mam nadzieję, że w przyszłości będziemy je dostarczać również firmie z naszej grupy, Polregio – dodaje.

– Cieszę się, że to nasze województwo jest tym powodem, dla którego się tutaj spotykamy – a właściwie prawie 250 mln powodów, bo prawie tyle jest wart ten kontrakt Przypomnę, że jako region już zaufaliśmy firmie i liczymy na sprawną realizację zamówienia na sześć EZT – uzupełnia wicemarszałek województwa lubuskiego Sebastian Ciemnoczołowski.

Dostawa 4 jednostek ma nastąpić do końca listopada 2028 r., natomiast dostawa pozostałych jednostek do 30 listopada 2029 roku. Zakup został dofinansowany z regionalnych środków unijnych. Poza producentem z Poznania dostawą pojazdów były zainteresowane także PESA oraz Newag.

Nowe PLUS-y będą 3-członowe, rozpędzą się do 160 km/h oraz zabiorą na pokład 180 pasażerów na miejscach siedzących. EZT zostaną oparte o klasyczny układ wózków.

Aktualnie województwo posiada elektryczne zespoły trakcyjne Impuls wyprodukowane przez Newag, które wożą pasażerów już od wielu lat, oraz całą gamę jednostek spalinowych i spalinowo-elektrycznych wyprodukowanych w ciągu ostatnich 20 lat. To właśnie na nich w głównej mierze spoczywa ciężar codziennej obsługi regionu, w którym większość sieci kolejowej pozostaje niezelektryfikowana.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lubuskie “PLUS-uje” i wybiera dostawcę nowych EZT

Tabor i technika

Lubuskie “PLUS-uje” i wybiera dostawcę nowych EZT

Jakub Rösler 18 lutego 2025

FPS: Lubuski Plus przekazany do użytkowania

Tabor i technika

FPS: Lubuski Plus przekazany do użytkowania

Roman Czubiński 15 stycznia 2025

3-członowy Plus ciągle czeka na homologację

Tabor i technika

3-członowy Plus ciągle czeka na homologację

Jakub Rösler 13 grudnia 2024

Trójczłonowy Plus już w barwach woj. lubuskiego [zdjęcia]

Tabor i technika

3-członowy FPS PLUS na pierwszych zdjęciach

Tabor i technika

3-członowy FPS PLUS na pierwszych zdjęciach

Jakub Rösler 19 grudnia 2023

FPS Plus zadebiutuje na torach. Wiemy gdzie. I za ile

Tabor i technika

FPS Plus zadebiutuje na torach. Wiemy gdzie. I za ile

Jakub Rösler 30 października 2023

Zobacz również:

Lubuskie “PLUS-uje” i wybiera dostawcę nowych EZT

Tabor i technika

Lubuskie “PLUS-uje” i wybiera dostawcę nowych EZT

Jakub Rösler 18 lutego 2025

FPS: Lubuski Plus przekazany do użytkowania

Tabor i technika

FPS: Lubuski Plus przekazany do użytkowania

Roman Czubiński 15 stycznia 2025

3-członowy Plus ciągle czeka na homologację

Tabor i technika

3-członowy Plus ciągle czeka na homologację

Jakub Rösler 13 grudnia 2024

Trójczłonowy Plus już w barwach woj. lubuskiego [zdjęcia]

Tabor i technika

3-członowy FPS PLUS na pierwszych zdjęciach

Tabor i technika

3-członowy FPS PLUS na pierwszych zdjęciach

Jakub Rösler 19 grudnia 2023

FPS Plus zadebiutuje na torach. Wiemy gdzie. I za ile

Tabor i technika

FPS Plus zadebiutuje na torach. Wiemy gdzie. I za ile

Jakub Rösler 30 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5